Vis enkelt innlegg
Gammel 06-06-07, 10:44   #1
Thorwald
Medlem

Thorwald sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Alder: 55
Thorwald er en juvelThorwald er en juvelThorwald er en juvel

I ketose, går for sakte ned, trenger hjelp!

Altså. Siden nyttår har jeg spist lavkarbo og ligget på et inntak av ca. 30-50 gram karbo. Har fått i meg mer enkelte ganger, særlig når jeg spiser hos andre eller er på restaurant etc. I denne perioden har jeg gått ned ca. 6 kg. Som jo er flott. Men de siste 2 mnd. har vekten ikke rikket seg nedover. Jeg trives kjempegodt på denne kosten, og er sånn sett veldig fornøyd med at jeg har et kosthold som ikke medfører at jeg går opp igjen i vekt når jeg bare får av meg flesket. Problemet er bare at det sitter så godt. Jeg er helt sikker på at jeg skal få det til. Men det er jo ingen grunn til å finne opp kruttet på nytt, særlig ikke med så mange kunnskapsrike mennesker samlet i dette forum. Så jeg trenger noen tips.

Jeg har altså siste uken redusert karboinntaket til under 15 gram per dag. Jeg har ikke fusket med det. Videre har jeg holdt meg til de tillate matvarene for Atkins induksjon, fordi jeg anser dette for å være en streng liste som luker ut endel matvarer som hemmer vektnedgang. Og jeg har vært helt konsekvent med det også med unntak av to ting. Jeg har spist 50 gram mandler for å få i meg vitaminer/mineraler. Og så kom jeg ved en feiltakelse til å spise noe gulrot (under en halv).

Jeg har gått ned en kilo i perioden. Men det var første dagen. Så jeg regner med at det var væsketap. Og apropos vann. Jeg drikker MASSE vann hver dag! Minimum 3 liter. Så nå begynner jeg å lure på hvorfor dette går så tregt. Jeg veier altså 117 kilo, så jeg har endel å ta av også. Så det skal liksom ikke helt være det som stanser det heller. Så nå trenger jeg noen innspill slik at jeg får justert meg inn på en måte som gjør at kroppen min faktisk vil gi slipp på fettet. Hmmm... Og da tenker du kanskje at kroppen min er i sparemodus? Men nei. Ligger mellom 2500 til 3300 Kcal hver dag. Så det er også nokså i orden. Med mindre noen sier at jeg spiser for mye.

Det jeg har tenkt å forsøke nå er å kutte ut mandler. Jeg spiser også 50 gram ost per dag. Denne kuttes også ut (selv om den er lovlig i atkins induksjon). Videre holder jeg meg unna gulrot naturligvis, og da er jeg clean.

Så kommer vi til dette med grøntfor. Og ja. Jeg har spist salat hver eneste dag. Kinakål og agurk har det gått endel av.

Så folkens, har dere noen forslag til meg? Er det noe jeg har oversett? Og en annen ting. Når jeg nå skal droppe mandler, ost og gulrot. Hvor lang tid vil det ta før jeg merker at vekten begynner å gå nedover, dersom vi forutsetter at det er en av disse matvarene som er årsaken? Og hva er ca. normalt å gå ned per uke når man er på en meget streng atkins induksjon, sett ut fra min kroppsvekt (ca. 37 kilo overvektig)?

Synes det er merkelig at jeg ikke får bedre resultater, men jeg er helt komfortabel med situasjonen. Jeg har det ikke travelt, og jeg vet at jeg kommer til å finne løsningen på dette. Så jeg er ved godt mot, om enn noe utålmodig.

På forhånd takk for alle gode svar!

Thorwald er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal ernæring Svar med sitat