Sv: Min vei mot bedre helse.
Jeg fikk ikke den forkjølelsen som gikk rundt i februar, men jeg fikk den sannelig dobbel nå i mai/juni.
Vekta står mer eller mindre bom fast. Matmessig går det litt over stokk og stein, men jeg spiser for det meste sunt med vekt på lav glykemisk belastning. Det går mest på at porsjonene mine er litt store.
Vi flytta i begynnelsen av mars inn i vårt nye hus. Det var stressende som flytting er for de aller fleste. Vi flytta jo bare noen hundre meter så vi kjørte flere lass om dagen.
Det står ikke så greit til med øynene mine. Jeg hadde den siste laserbehandlingen i februar og var til etterkontroll i april. Netthinnen min har flere arr og små rifter. Jeg har noen synsforstyrrelser som at rette linjer ikke er rette lenger med litt bølgete. Øyelegen henviste meg til netthinnespesialist i Winnipeg for vurdering. Konklusjonen til denne spesialisten er at det ikke er så mye å gjøre på dette tidspunkt. Han vil anbefale angiografi av netthinnen og muligens noen flere laserbehandlinger. Ellers blir det å vente å si. Han sa at jeg hadde flere blodårer som var skjøre og kunne blø når som helst.
Jeg har begrenset tiden jeg bruker på nettet og surfer litt av og til og sjekker e-post noen ganger. Jeg suser også innon her og Slankenett. Det blir derfor svært sjelden at jeg skriver innlegg.
Jeg koser meg i nyhuset og nyter all plassen jeg har nå. Flere rom og en stor stue og digert kjøkken med masse skap- og benkeplass. Det er deilig etter at vi har bodd i en liten leilighet. Ulempen er at det er desto mer å vaske på. Men jeg er ferdig med fellesvaskeri tiden og har egen vaske- og tørkemaskin. For ikke å glemme min gode "venninne og tjenerinne" oppvaskmaskinen min.

|