Vis enkelt innlegg
Gammel 07-06-07, 07:48   #13
Thorwald
Medlem

Thorwald sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Alder: 55
Thorwald er en juvelThorwald er en juvelThorwald er en juvel

Sv: I ketose, går for sakte ned, trenger hjelp!

Opprinnelig lagt inn av donjuanwannabe, her.

Gode råd for rask vektnedgang:
hold deg unna mandler, ost, fløte (eller alle meieriprodukter), alle typer kunstig søtstoff, kaffe, gulrot

Enig.

Vei det grønne du spiser hver dag. Kan være vanskelig å vite nøyaktig hvor mange karber du får fra disse.

Egentlig ikke. Jeg bruker programmet Mat på data for å sette sammen kostholdet mitt og veier all mat. Jeg har dermed rimelig god kontroll med karboinntaket.

Spis mest mulig rent kjøtt med fett (kyllinglår, kjøttdeig, nakkekoteletter, egg, kyllingvinger, bacon osv)

Det er nøyaktig det jeg gjør. Og kan legge til en ting som du ikke nevnte, nemlig kjøtt av får. Nam-Nam.

Opptil 50 g karber er ikke spesielt lavt. Men prøv å hold deg til noe du kan følge over tid. Kanskje 20 eller 30? Da kan du evt. spise litt mandler av og til (ved >30 g karber).

Når man spiser 50 gram karber eller mindre så er det veldig lavkarbo i forhold til gjennomsnittet i Norge. Men selvfølgelig ikke veldig lavkarbo i forhold til andre her på forumet. Så det så. Men det fine er at jeg faktisk trives veldig godt på lavkarbo kosthold. Så jeg tror nok jeg skal kunne holde meg til det også over tid, selv på lavere karboinntak.

Hvis du holder deg til 20 g karber hver dag i 3 uker så vil jeg helt klart si du kommer til å gå ned ganske mye (hvis du holder planen strengt da med mye fett kjøtt og lite grønt (tot. max 20 g karber/dag). Kanskje 4-6 kg.

Er det da slik å forstå at du mener jeg bør fortsette på 15 gram karbo per dag? Eller mener du jeg bør gå enda lengere ned enn det? Eller opp til 20? Her kan det nemlig synes som om du og eriksen ikke er helt sammstemte. Noe som forsåvidt er greit. Men som samtidig gjør dette litt mer nyansert/uklart.

Fettsuging kan anbefales, men da i form av lavkarbo (innvendig fettblåsing)

Hehe... Helt enig.

Thorwald er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal ernæring Svar med sitat