Vis enkelt innlegg
Gammel 07-06-07, 10:54   #11
Eilan
Seniormedlem

Eilan sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Eilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt av

Sv: Et spørsmål angående spiseforstyrrelse light og Atkins

Hei blyant, dette her har jeg endel erfaring med. Skriver litt om det her

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=12868&page=6

innlegg 135.

Det kan være at "spiseforstyrrelsen" er sukkeravhengighet. Det kan føles som en spiseforstyrrelse, man blir drevet mot sukkerholdig mat og føler man bare "må ha det". Og som du sier, den type mat gir ikke ordentlige metthetssignaler, så "magemålet" forsvinner. En slik avhengighet krøller med psyken også, og forholdet til mat blir noe pervertert.
Og så kan det være at det er en egen psykisk komponent oppi her også. Forstyrrelser kan være enkle, eller komplekse, vanskelig å si med venninnen din. Jeg vil tro at et lavkarbokosthold vil hjelpe fysisk slik det hjalp meg. Men om det ligger sterkere psykiske strømninger bak det, selvsabotasje etc, vil hun ikke egentlig ønske å gjøre noe bra for seg selv og dermed ikke være i stand til å opprettholde en slik diett. Rett og slett fordi det hjelper.

Som sagt, komplekse greier...