Tråd: 85% sjokolade
Vis enkelt innlegg
Gammel 28-11-04, 03:05   #20
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Ja. det er noe ca der mine oppskrifter ligger, da! Smelt sjokolade, bland med smeltet kokosfett (her må jo cocosa være perfekt!) og tilsett smak. Peppermynteolje, vaniljedråper, romessens, appelsindråper. Hakkede mandler, hasselnøtter eller valnøtter, noen få flak knuste cornflakes. Noen få rosiner eller aprikoser som har fått trekke i rom, whisky elller annet godt, og deretter blir skåret i bittesmå biter. Ha i små papirformer og kjøl. (Kanskje bør/kan man tilsette litegrann søtstoff, avhengig avhvor mye frukt man har i...)

Opprinnelsen er en greie vi lagde på skolekjøkkenet i 1969... Kokesjokolade, delfiafett (halvt om halvt) og så rosiner, hakkede mandler og romessens. Snadder. Kan kopieres uten problemer, tror jeg - men har ikke hatt sjansen ennå. (Det hører jo julen til!) Jeg vet at valnøtter passer svinaktig godt sammen med appelsinsmak og mørk sjokolade, f eks.

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat