Sv: Atkins er dødelig for diabetes-pasienter
Opprinnelig lagt inn av Nille, her.
Jeg har spurt og mast på disse forståsegpåerne - om de kan fortelle meg hva som er så sunt med sukker, raffinert hvitt mel, pasta, ris og poteter. Hva er det disse matvarene inneholder jeg og krppen min trenger som jeg ikke kan få i meg gjennom et variert kosthold bestående av rent kjøtt, kylling/fugl, fisk og vilt - grønnsaker i alle farger og fasonger, urter, nøtter, bær - grove kornsorter (mye fiber) - sunt fett (IKKE transfett) og godt friskt vann ! INGEN har kunnet svare meg.
Jeg kunne ønske at både leger, studenter og andre som uttaler seg om ketogene dietter/lavkarbo kunne sette seg skikkelig inn i hva kostholdet dreier seg om. Hva man egentlig spiser på lavkarbo. De synes å gå rundt å tro at det man spiser på Atkins er egg, bacon og fett, fett, fett !
DET er noe jeg også reagerer på. Jeg snakker helt generelt nå altså. De fleste kritikerne jeg diskuterer dette med, har ikke lest NOE om lavkarbo, unntatt det man kan lese i tabloidpressen, som jo ofte ikke stemmer allikevel. "Alle" tror Atkins og andre lavkarbofilosofier kun består av egg og bacon, bare fett og kjøtt. Det er jo så langt fra sannheten som man kan komme.