Vis enkelt innlegg
Gammel 08-06-07, 12:54   #1
Dissemage
Juniormedlem

Medlem siden: Jun 2007
Dissemage er på en erverdig vei

Ut og inn av ketose

Jeg har lest litt rundt her de siste dagene. Er på min tredje dag på ketolyse, og kom i ketose en gang i går. Sticksen lyste lilla.

Når jeg leser litt rundt, så ser jeg at det er flere som går litt ut og inn av ketose. Hva innebærer dette? At man spiser mer enn 15g karbohydrater i løpet av en dag eller flere, og deretter hanker det inn igjen? Hvor lang tid tar det før man da er i ketose igjen? Og vil ikke dette sinke vekttapet veldig, hvis man gjør det ofte?

Jeg føler meg temmelig rigid, og spiser litt mindre enn 15g karbohydrater daglig, tror jeg. Sånn raskt overslag i alle fall. Jeg har liksom tenkt at jeg skal holde meg på dette nivået til jeg er ned i alle fall 10 kg, gjerne 14 kg. Men kan jeg i teorien ta noen "pauser" og bruke et par dager i etterkant på å komme i ketose igjen, for så å fortsette vekttapet, uten at dette forsinker meg mer enn dagene jeg ikke er i ketose?

Synes å ha lest at "enten er man på kur eller så er man ikke" og har liksom tenkt at nå blir det noen uker med ketogen kost, for så å vende tilbake til en litt mer sunnere kost enn jeg hadde før eg begynte for å unngå å ese ut igjen.

Tenker jeg riktig?

Dissemage er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat