Sv: Lavt stoffskifte&ny livsstil
Opprinnelig lagt inn av Lea, her.
Forsøker nå Acomplia og håper de skal virke slik at jeg ikke skal få det suget etter snop som jeg alltid har. Jeg er ikke redd for "piller". Jeg ser det slik at jeg har en "sykdom" (klarer ikke helt å kontrollere matinntak, samt lavt stoffskifte som gjør forbrenningen lavere enn normalt)...Da trenger jeg medisin slik at jeg kan bli "frisk" igjen.
Hei Lea,
jeg har et spørsål. Hvordan kan du vite at denne måten å sykeliggjøre deg selv på ikke bare er en måte for deg selv til å fraskrive deg selv ansvaret for dine egene spisevaner? For når man fraskriver seg et slikt ansvar så kan man jo belønne seg selv med snop, uten at man kan noe for det? Mao. Sykdommen tvinger snopet i deg?
Jeg tenker at det er skjebnetenkning. Det som skjer med meg, det skjer med meg. Det kan jeg ikke noe for. Og liker jeg det ikke, så kan jeg jo la skjebnen føre meg til legen. Slik at legen kan la skjebnen skrive ut noen piller til meg. For da er det jo tross alt skjebnen som gjør meg selv bra igjen. Så da slipper jo jeg å gjøre noe aktivt i forhold til min egen situasjon. Det er nemlig ikke min skyld. Just like a river, in motion to the ocean.
Jaja, noen er skjebneorienterte mens andre sitter i førersetet på eget liv. Det er derfor jeg spør Lea. For om du ikke sitter i førersetet i ditt eget liv, hvem gjør det da? Jeg vil anbefale deg å klatre opp og sette deg i setet dersom det skulle være tilfelle. Det vil i så tilfelle lønne seg for deg, både på kort og lang sikt. Men det er jo ikke sikkert at det gjelder deg. Og det er jo heller ikke sikkert at du ville klare å innrømme dette for deg selv dersom det var det som var tilfelle. Men men.
Jeg må jo bare spør, og jeg vet at jeg kan provosere ved å sette dette sånn på spissen. Men tror den debatten er sunn, så lenge man kan se den i et intellektuelt perspektiv. For det er virkelig ikke meningen å rakke ned på noen her.
Håper du lykkes! 

|