Vis enkelt innlegg
Gammel 09-06-07, 18:14   #9
Lea
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 56
Innlegg: 9
Lea er på en erverdig vei

Sv: Lavt stoffskifte&ny livsstil

Hei
Jeg blir ikke provosert. Vi har alle ulike meninger om både kosthold og livsstil etc og jeg setter stor pris på meningsutvekslinger om dette.

Jeg vil ikke si at jeg sykliggjør meg, heller ikke at jeg følger en slags skjebneteori. Tvert i mot så er jeg realist og tok i 2002 grep om mitt eget liv og begynte å legge om livsstilen. Jeg er helt i mot slanking og det medieskapte idealbilde av hvordan vi skal se ut! Jeg vil legge om stilen slik at jeg kan leve et godt og sunt liv - og jeg vil få vekk fett på magen. Det er ikke en liten søt mage, den er kjempestor og legen hadde ikke gitt meg medisin om jeg ikke hadde "indre fett som ligger rundt organene". Det som er min stor utfordring her i livet er å være konsekvent over lengre tid, slik at nye vaner får tid til å "sette" seg. "Slankepillen" er ikke noen tryllemedisin. Det krever i likhet med endring uten medikamenter at en er konsekvent, at en tenker over hva en putter i seg og at en trener samtidig.

Jeg har i aller høyeste grad tatt ansvar for eget liv. Jeg har oppsøkt legen, spurt om disse tablettene, fulgt legens råd og veiledning, jeg har lagt om kostholdet, trent ekstra, vært i mer aktivitet enn noen gang. Dette har jeg også fortsatt med etter at jeg sluttet med Reductil. Jeg kommer aldri til å gå tilbake til den livsstilen jeg hadde for 4-5 år siden! I og med at det har vært vellykket med denne type medisin for meg (for det er slett ikke alle det fungerer for), så har jeg altså valgt å prøve Acomplia for å pushe meg selv den siste lille biten...Ok...mulig jeg hadde klart dette uten medisiner, men nå har jeg altså valgt dette . Noen synes sikkert det er juks...men det får de bare synes...jeg er på rett vei og er kjempestolt av jobben jeg har gjort!

MEN jeg er i tvil om jeg skal fortsette etter disse første fire mnd på Acomplia. Jeg håper jo at Acomplia kan hjelpe meg til å få det som vane og ikke røre sukker/snop/småspising i ukedagene(selv om det skal sies at det er svært lite av det - men kiloene kommer jo fra et sted da.. ..Jeg kommer IKKE til å slutte å kose meg i helgene!

Supert at noen klarer det uten medisiner og supert at noen klarer det med medisiner. Hovedsaken er at vi klarer det og at vi klarer det over langen...
Klem

Lea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat