Sv: Atkins - selvpåført diabetes?
Opprinnelig lagt inn av donjuanwannabe, her.
Lotusia: Du velger selv hvilken vei du vil gå i forhold til kosthold og råd. Men du har vel fått positive tilbakemeldinger fra din kropp på måten du lever nå? Da er det vel noe du gjør riktig da, ikke sant?
Og at du reagerer mer negativt på karbohydrater nå enn før tyder på at du er mer følsom for karbohydrater, de som ikke er bra for kroppen din. Dette tror jeg gjelder for mange, jeg kan ihvertfall skrive under på at jeg er også blitt mer følsom overfor karbo etter at jeg la om til lavkarbo. Fordi man kjenner og føler seg så bra på lavkarbo. Og det bør vel være bevis nok på at det er bra for kroppen.
Ang. det med ernærings-spesialister så er vel det grunnen (feil råd og hva som er sunn mat, mer karbo og lite fett) til at du har candida nå og må legge om kostholdet?
sitat: "nå rykker det i alt av nerver og jeg har en stor, vond klump i magen... det skal ikke være lett nei.. jeg vingler!"
det skulle vel være nok til å legge om kostholdet ditt til noe sunnere?
Fortell meg Hva er et riktig kosthold for meg? Om noen bare kunne gitt meg svar på det hadd jeg ikke hatt noe problemer. Lagt om kostholdet har jeg gjort tusen ganger over det siste året. Jeg spiser akkurat det jeg tror er alle best for meg. Spis sundt, blir nok litt vel generelt å si..
Når jeg sier jeg lurer på om det er negativt at kroppen reagerer mer på karbo, er det fordi jeg ikke veit hva som skjer med kroppen, insulin og alt det der, og det tror jeg ikke så mange på forumet her er klar over heller. Det var det som fikk meg til å freake litt ut over den artikkelen! Jeg kan ikke sitte å motsi noe som jeg ikke har kunnsap om- og helt ærlig-har dere andre på forumet det tror dere?
Sant nok at man føler seg bedre på lavkarbo, men hva er baksidene? Jeg føler meg også bedre på medisiner, før de store magesmerter og leverskadene begynner... man får ikke noe særlig for-varsel! hvordan veit man hva som egentlig er bra for kroppen?
Påenget mitt er at dette er en ekstrem diett iforhold til hva som er normalt. Det er på en måte matpiramiden snudd på hodet- det går imot alt som man en gang lærte skulle være sundt... jeg føler at det ligger noe muffins i det.
|