Vis enkelt innlegg
Gammel 10-06-07, 08:42   #17
Thorwald
Medlem

Thorwald sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Alder: 55
Thorwald er en juvelThorwald er en juvelThorwald er en juvel

Sv: Re: Låtsas vara någon annan ...

Opprinnelig lagt inn av monaw, her.

Jag är så glad och tacksam för alla svar jag fått från er. Det värmer i mitt hjärta.
Jag vet att jag borde prata med någon om mina problem, men jag drar mig verkligen från att prata öga mot öga med någon. Det skrämmer mig. Jag håller mig helst bakom min dataskärm. Enda gången jag vågar vara mig själv är när jag är med barnen på det dagis jag arbetar. Dom dömer inte, fast dom kan vara lite väl ärliga ibland hehe, "fröken varför är du så tjock?" Eller "Varför är du så mycket större än mamma, du är som två mammor" Det gör inte lika ont i mig när det är dom som säger det, även fast jag själv undrar ibland varför jag är som två mammor. Varför är det inte bara att gå ner i vikt? Jag har försökt så många gånger. Det funkar att gå ner 5 kg, sen deppar jag och äter choklad och går upp 10 kg på en kväll!
Jag har fortfarande inte sagt något till dom jag pratar med på nätet och jag har inte slutat prata med dom heller. Jag kan inte det. Det är så mycket lättare här allting.
Jag känner mig elak

Hei igjen,

jeg har vanskeligheter med å tro at den situasjonen som du beskriver er av en slik karakter at den vil gå bort av seg selv. Det man da sitter igjen med er følgende: Enten velger du å føle deg elak resten av ditt liv, eller så velger du å gjøre noe aktivt med problemet. Jeg har tidligere i denne tråden anbefalt at du kontakter lege og får henvisning til psykolog slik at du får ryddet opp mellom ørene før du begynner på noe slanke-opplegg. Du påstår at du ikke tør ta et slikt, eller tilsvarende skritt. Da anbefaler jeg deg å lage en plan, hvor målet er at du skal klare å komme deg inn til behandling. Jeg vet at det kan være utrolig tøft. Men det kan være den eneste veien. Du må, etter som jeg forstår, gjøre dette selv. Og da må du akkumulere opp tilstrekkelig med mot, slik at du kommer i gang. Når du først har kommet i gang vil du oppleve at det ikke var noe å være redd for. Det finnes mange flotte mennesker som ønsker å hjelpe deg tilbake til ditt virkelige jeg. Hvor du ikke føler deg elak. Så sett deg et mål. I løpet av 3 mnd. skal jeg ha opparbeidet meg nok mot til å gå til en lege. Og deretter bli henvist til en psykolog. Ingen trenger nemlig å gå rundt med slike følelser som du gjør. Men du må ønske en endring selv, ellers forblir du i din håpløse situasjon. Med de beste ønsker til deg og din fremtid!

Thorwald er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal ernæring Svar med sitat