Sv: Atkins - selvpåført diabetes?
Opprinnelig lagt inn av Lotusia, her.
.......
Påenget mitt er at dette er en ekstrem diett iforhold til hva som er normalt. Det er på en måte matpiramiden snudd på hodet- det går imot alt som man en gang lærte skulle være sundt... jeg føler at det ligger noe muffins i det.
Hei
Jeg har ikke medisinskfaglig bakgrunn, og er heller ikke spes dyktig på evolusjonslære. Men, hva som er normalt er vel ikke helt opplagt? Når ble det normalt å spise grønnsaker, poteter og produkter av korn i Norge?(Om vi holder oss til næringspyramiden du refrerer til). Og, bare for å ha sagt det: Jeg spiser fortsatt grønnsaker, hver dag, men så lenge jeg vil ned i vekt kan jeg ikke spise ubegrenset av det. Og brød blir som regel syk av, oppblåst og dårlig i magen. Jeg får i meg det jeg trenger av næringsstoffer like vel.
Om du ser menneskenes historie i perspektiv er det en forsvinnende kort del av tiden poteter, korn, frukt og grønnsaker har vært inkludert i kosten. Vi var jegere og sankere lenge før vi ble shoppere av foredlede og ferdige produkter. Jeg kjenner meg veldig trygg på at det er mye mer naturlig, normalt og sunt å spise rent kjøtt, fisk, egg og grønnsaker som vokser over bakken samt bær enn mat tilsatt sukker, salt, usunne typer fett og masse holdbarhetsmidler som ikek nødvendigvis er bra for helsa. Rene produkter er det samme som forfedrene mine sanket og spiste.
Mvh meg (som har det så utrolig bra og ikke synes kostholdsvalget mitt er ekstremt i det hele tatt. Det som for meg er ekstremt er om jeg skal gå tilbake til det som førte meg inni sykelig overvekt med høy risiko for mange tilleggsplager.....)

Sist redigert av BiB : 10-06-07 kl 13:33.
|