Vis enkelt innlegg
Gammel 29-11-04, 09:59   #4
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av komkari

Jeg ble litt skremt jeg!!
Vet jo at jeg har gjordt det selv, - men bør alle oppmuntres til å begynne med så strenge dietter som f.eks. Atkins (De andre kjenner jeg for lite til),uten å vite hvor stort problemet deres er?
Tror ikke vi helt må glemme at der er andre måter å gå ned i vekt på,- spesielt for dem som bare ønsker å gå ned noen få kilo?
Å begynne på en karbohydratfattig diett er jo ikke ment som bare en 3 - 4 ukers kur, men en total omlegging av livsstilen. Burde vi ikke være flinkere til å informere om det?
Hjertesukk fra

Skjønner ikke helt hva dere blir skremt av her jeg. Det er ikke vårt ansvar å be folk som "bare skal gå ned noen kilo" om å finne andre måter å gjøre det på. Hvis folk henvender seg til et lavkarbo forum har de vel allerede siktet seg inn på retningen eller ihvertfall er nyskjerrige på den. Da kan vi bare fortelle/informere om hvordan VÅR måte å gjøre det på er. Så må de selv avgjøre om det passer for dem. Det kommer jo an på hvordan folk presenterer seg og hvordan de spør. Skulle vi dekke alle eventualiteter med alle "dietter" ville vi ha fulldagsjobb her inne!

Atkins er en kost omlegging - det er vi enige om.
Atkins er ikke en "streng diett" for andre enn dem som skal gå ned noen kilo. 5 kilo + pleier Atkins Support å si. Da begynner man på Induksjon - videre til vedvarende etc. Det er veldig få av dem som kommer inn her som IKKE skriver at "jeg trenger å gå ned noen kilo" - og da er jo saken klar. Jeg syns alltid vi gir beskjed om at det ikke er en "diett" du kan gå på noen uker, for så å spise "normalt" - men en varig kostomlegging. Det står også klart i "Lavkarbo ressurser" som vi legger inn som link, - med all info folk trenger om de ønsker generell info. (Om de gidder å lese det er en annen sak, - men heller ikke vårt ansvar).

Hvis de som presenterer seg om ber om hjelp bare skal vedlikeholde vekten de allerede har og ber om råd, får de beskjed om å lese Lavkarbo ressurser, - og om enten Lindberg eller Atkins Vedlikehold.

Alle blir også ALLTID og uten unntak anbefalt å lese boka FØR de begynner noe som helst (hvis de da ikke har gitt uttrykk for at de har lest boka/bøkene).

Vi må huske at vi er er supportforum for brukere av lavkarbo retninger - dvs. for folk som allerede har dette kostholdet, - eller folk som lurer på om dette er noe som passer for dem. Vi er ikke kostholds- og treningsrådgivere !! Det står også klart på forsiden vår.