Vis enkelt innlegg
Gammel 13-06-07, 14:32   #5
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye fett spiser dere til hvert måltid?

Opprinnelig lagt inn av nita58, her.

Hei!

Hvor mye fett spiser dere til hvert måltid?
Frokosten så spiser jeg enten omelett eller egg/bacon, det er vel nok fett når man steker omeletten i olivenolje?

Lunsjen består av Ziggy lapp, det er vel nok fett i de lappene/polarbrød, eller spiser dere disse med rømme eller annet??

Middagen, jeg har litt olje på salaten, eller steker gr.saker/kjøtt/fisk i olivenolje. Har som regel ikke noe mer fett i tillegg, burde jeg?

Mellommåltid: Macademianøtter, 50 gr. hver dag.

Har ikke så stort vekttap, men har mistet 21 cm totalt siden jeg startet for 6 uker siden. Noe gode råd, kjære lavkarbo venner ? Jeg har ikke ketostix, så jeg vet ikke om jeg er i ketose, men jeg går ut ifra det siden vekten går nedover.

Hei!
Først må jeg si en ting:
Du må ALDRI steke noe i olivenolje!!!
Dette er dessverre noe ikke alle vet, men olivenolje har et lavt rykepunt, det vil si det punktet hvor molekylene endres og du får transfett. Transfett er veldig negativt for kroppen!!
Som det sies her, så bruk meierismør, da får du også i deg mer fett, og bra fett minnsann! Ikke meninga å virke streng, men olivenoljen passer best til å ha over ting ETTER steking, om du liker smaken! Over salater og lignende, er den perfekt
Om du absolutt vil steke i olje, så anbefaler jeg rapsolje i tilfelle, da den tåler langt mer varmebehandling før den blir ødelagt

Macademia tror jeg inneholder ca 13 gram pr hundre gram, det vil i tilfelle si at du tar 6,5 av dine tilgjengelige femten gram karber bare i det. Om du kan unnvære dem, så ville jeg ha ventet med det til etter kuren
Men igjen, så er disse nøttene utmerket som snacks på lavkarbo, ettersom innholdet er mye lavere enn i f.eks peanøtter og cashew.

Lykke til

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat