Vis enkelt innlegg
Gammel 13-06-07, 23:20   #4
Blomsterstøv
Nytt Medlem

Medlem siden: Jun 2007
Blomsterstøv er på en erverdig vei

Sv: Vet ikke hva jeg skal velge ...

Altså, hjernen foretrekker å bruke karbohydrater som energikilde, er lageret tomt omdanner den fett til energien den trenger, så det jeg mente var at hjernen bruker minst 100g karbohydrater om dagen. Hjernen er veldig tilpasningsdyktig, så får den ikke kabohydrater tar den fettet, enkelt og greit. Dette er noe naturfaglæreren min sa, virker jo ganske fornuftig egentlig.

Nei, tror ikke jeg er insulinresistent, har alltid spist brød, ris og pasta, og har aldri reagert på det, mens sukker derimot gjør meg hyper i noen minutter og slapp etterpå. Men nå er jeg bare 17år da, og i løp av de 17årene har jeg fått servert veldig sunn mat, men besteforeldre proppet i meg sjokolade og vafler som barn. Uansett hvor mye "drittmat" jeg har spist har jeg aldri gått over 64kg, og det var da jeg spiste mye usunt. Alltid hatt en normal vekt, er 170høy. Vil gå ned kanskje 1kg til, for da blir det et HELT tall, liker ikke dumme tall, sånn som 58, 63, 84 osv... Hehe..

Sitter og leser i Lindbergboken nå, ble litt nysgjerrig på insulinresistens-greiene ("imponerende" ordforråd)

Blomsterstøv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat