Sv: Ikke mistet apetitten av ketose
Opprinnelig lagt inn av mam, her.
Jeg tror jeg er en overspiser jeg også. Jeg har alltid hatt en bra kosthold, med grovt hjemmebakt brød (Helkorn, kli, sammalt mel, linfrø osv)vanlig middag med poteter, ris eller pasta, og lettmargarin, olivenolje, lettmelk, lettyoghurt,lettsyltetøy osv.
I perioder har jeg spist mindre porsjoner av denne kosten, men uten å gå ned i vekt. Og i perioder MYE. Vi snakker om 5-6 brødskiver på null komma null. Jeg har aldri kastet opp, så magen min tåler en stor mengde i gangen. Jeg har ikke spist usunt jevnlig, men periodespist det også. Har jeg det, og begynner å spise, så spiser jeg til det er tomt. 2 liter is kan forsvinne i løpet av en dag, i tillegg til annen mat. Som en bjørn som spiser seg opp til vinterdvalen, bare at jeg ikke gikk i dvale.
Karbohydratrik mat fyller meg opp dårlig. Jeg tror magemålet mitt må vennes til fett og proteiner. Øynene også. Jeg måtte bestemme meg for at jeg var mett etter et par uker i ketose, og virkelig TRO på det. Fortsett som du gjør, og vær tålmodig! (Jeg vet, tålmodig er vanskelig!) 
Tålmodig? Hva betyr det?
Når jeg spiser mye karber kan jeg spise omtrent så mye som helst, to liter is i løpet av en dag er null problem, i tillegg til brød, pasta etc.
Takk for tips, you made my day! 
|