Vis enkelt innlegg
Gammel 30-11-04, 13:43   #11
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av komkari

Som overvektig har jeg ikke registrert at Atkins også brukes ved undervekt, -men nærmest som en siste utvei for en overvektig til å gå ned og å holde seg der. Så feil kan en ta!!

Det var nok feil det ja. Men vi lærer alle nye ting hele tiden (håper jeg - jeeg gjør iallefall det) - akkurat som Atkins selv gjorde. Atkins kom med ny oppdatering av 99 utgaven i 2002. På Atkins.com står det en laaaang artikkel med hva som er endret. De måtte endre en del fordi nyere forskning og erfaringer fra Atkins egen klinikk / erfaringer fra brukere over flere år, viste at det var nødvendig. Dessverre var den norske utgaven bygget på 1999 utgaven av DANDR. Vet ikke om den siste norske er rettet opp.....

At Atkins brukes som "siste utvei" for overvektige, faller på sin egen urimelighet. Av de jeg har truffet på utenlandske forum (og som har har vært medlemmern der i flere år) er et klart flertall på vedlikehold. Dette er stort sett Amerikanere, Canadiere og Australiere + en del Engelske. Det er som ER tilfelle er at det finnes en del jojo slankere og flerårig brukere av Weight Watchers som er lei av å sulte seg, og som finner Atkins som "himmelen" i forhold. Atkins vedlikehold eller Lifetime Maintenance er ganske så likt Lindberg og ikke noe drastisk eller grensesprengende kostholdsfilosofi.
Jeg kjenner flere tidligere med spiseforstyrrelser som har lagt på seg og klart å holde seg der i flere år med Atkins (også igjennom Amerikansk/Canadisk forum - faktisk en av moderatorene der). Vi vet jo at Atkins ikke passer for alle, - men de det funker for er stort sett veldig fornøyde !

Det som er så flott med et forum som dette er at vi kan diskutere, lære nye ting og dele verdifulle erfaringer. Det har vi nytte av alle sammen !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat