Opprinnelig lagt inn av Scilla *arrestere* *Olje bør ikke has på før rett før man skal spise salaten, ellers blir den helt bløt... *Isbergsalat er ikke så næringsrikt, annen salat er bedre... *frysing av rå grønnsaker anbefales IKKE (det blir ødelagt...) - så salat egner seg ikke til frysing dessverre... Andre grønnsaker kan forvelles (kokes kjapt opp) og deretter fryses. Velkommen hit forrresten, Roma!
Opprinnelig lagt inn av Scilla
*arrestere* *Olje bør ikke has på før rett før man skal spise salaten, ellers blir den helt bløt... *Isbergsalat er ikke så næringsrikt, annen salat er bedre... *frysing av rå grønnsaker anbefales IKKE (det blir ødelagt...) - så salat egner seg ikke til frysing dessverre... Andre grønnsaker kan forvelles (kokes kjapt opp) og deretter fryses. Velkommen hit forrresten, Roma!
takk for god velkomst (selv om jeg ble arrestert :P ) Skal prøve et eksperiment, har mikset til noen kilo som jeg har lagt i grønnsakshylla nederst i kjøleskapet i pose forholdsvis luft tett. Den tar heile skuffa, tipper den tar 5liter den saken. Så får vi se, hvor mange dager salaten holder eller hvor lenge lageret holder før det er tomt en kjapp runde med kvittering og kalkulater så vart en slik blanding ganske nøyaktig 100kr, og vil nok holde i ca 4 dager (forhåpentligvis) så 25kr pr lunsj til jobben er ikke ille...og da har jeg fremdeles igjen til mellommåltid Fryser er herved utelukket, og dressing/olje får jeg studere litt videre....tusen takk for rådene Scilla du er en engel