Jeg har ikke laget kalenderen selv jeg da.... men det har jeg ambisjoner om å gjøre.... Vil gjerne brodere en, men da må armene være bedre. Neste år kanskje?
Kjøpekalenderen m/ringer til å henge pakker på gjør nytta si den også! Og jeg har kjøpt/kjøper gaver som enten ikke koster så mye, men som gleder veldig (les: alt som glitrer.... ) eller det er ting som hun trenger og skal ha uansett - så blir det en billigere løsning. I år blir det et par "pen-strømpebukser" som skal brukes i jula blant annet, og Andrea ELSKER alt som kan brukes til å pynte seg med eller tegnesaker. På lille julaften og på julaften er det gjerne "ordentlige" gaver - som hun normalt skulle fått på julaften om kvelden. Blir nok den kvelden uansett, og så sørger jeg for at det hun får i kalenderen er noe som kan aktivisere henne litt - så ventetiden ikke blir så lang...
Jeg er enig i at det kan være lurt å ikke bygge oppunder materialismen, men jeg er også opptatt av at man ikke skal gjøre barna sine så "spesielle", "utenfor" og "rare" at det føles vondt for dem i venneflokken. Unger er nådeløse - og akkurat i advents- og jule-tiden tror jeg ikke de tar skade av å få "ting" i kalenderen sin.