Vis enkelt innlegg
Gammel 14-03-04, 00:00   #1
MHM
Ikke flink, men god...;-)

MHM sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 50
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Fakta på lørdag

Var det noen som så på Fakta på lørdag nå i kveld - om ekstremt overvektige? Jeg blir så trist inni meg av å se hvordan mennesker mellom 150-200 kg (++) lider fysisk og psykisk. Ingen påfører seg selv slike lidelser med "vilje", det skal ingen få meg til å tro. Men det er forakt de blir møtt med, fordi de har blitt slik, og fordi de ikke gjør noe med det. Men tenk hvordan vi (ihvertfall jeg... ) sliter med å bli kvitt adskillig mindre kilo overvekt enn hva XXXL-kategorien gjør. Tenk da på at det er MYE vanskeligere å skulle gyve løs på over 100 kg som bør bort, enn 10-20-30-40 kg. Og hvordan skal de GYVE? Det offentlige norske helsevesen støtter i hvert fall ikke, og det synes jeg er en skam, og en stor svikt i behandlingen av hva WHO definerer som en kronisk sykdom (helseskadelig fedme).
Hrmmmpppfffff

MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat