Vis enkelt innlegg
Gammel 01-12-04, 16:24   #3
Marianne
Livsdesigner

Marianne sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Scilla

Jeg sliter litt... nå er det blitt så stort dette forumet at det til enhver tid er 100 nye innlegg. Hvordan skal man da prioritere??

Jeg setter meg ved pc'en med en gang jeg står opp som regel - klarer ikke la være, for da vet jeg at det er mange som er pålogget... og det er så mye å lese, og så mye jeg gjerne vil få med meg, og mye jeg vil svare på - at tida bare går...

Og til slutt, når man har sittet på forumet noen timer - så er energien til å gjøre noe annet borte... Da har jeg gjerne fått litt vondt i hodet og føler meg trøtt og uopplagt.

Og så tar jeg en ny økt på forumet om kvelden for å få lest det jeg ikke fikk lest på dagen...

Jeg VIL jo få med meg alt - men samtidig vil jeg ikke bruke så mye tid på forumet som jeg gjør nå.

Hvordan gjør dere det??

Jeg skjønner så innmari godt hva du mener. Jeg selv er som nyfødt i denne verdenen , og har vært gjennom mange barnesykdommer. Jeg tror at hvis du klarer å tenke at du ikke går glipp av noe, er du kommet langt. Vet hvordan du har det, har selv innimellom vært desperat nårjeg har sett hvor mange nye innlegg som har kommet siden sist jeg var innom . Akkurat som unger som ikke vil legge seg om kvelden - de kan jo gå glipp av noe!
Hvis du ser det sånn:
Alle trådene ligger jo der, slik at du kan alltid komme tilbake til dem.
Alle interessante temaer vil få svar slik at de dukker opp som nye senere også
Det kommer nyere og bedre innlegg hele tiden
Ingen husker det som ble skrevet forrige måned allikevel, det er det som skjer NÅ som er tingen. Altså hvis Scilla kommer å forteller noe i journalen sin, så er det det som er interessant, selv om Marianne hadde et poeng i journalen sin på mandag. Skjønner hvor jeg vil?
Sånn har i hvert fall jeg klart å tenke, sånn at jeg kan blåse i å gå inn her hvis jeg burde gjort noe annet. Ja, ikke bestandig jeg klarer men . Men oftere enn i begynnelsen ja.
Problemet blir som du sier at hvis du sitter for lenge stille, forsvinner energien på en måte. Man orker ikke gjøre noe etter for lang tid foran her. Trikset er, som har blitt nevnt før her inne, å gjøre noe med en gang man står opp - komme igang. Og ta pauser fra skjermen hele tiden og gjøre andre ting innimellom. Ikke stivne liksom. Hos meg står pc'n på omtrent bestandig, men jeg sitter ikke foran bestandig (det kan kanskje virke sånn?). Jeg svinser innom innimellom barn og hus og andre gjøremål. Det fungerer greit.

Ble du noe klokere, kjære venn?

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat