Jeg investerte i salatslynge da jeg begynte på dette, kjøpt i en vanlig jernvarehandel. Meget vel anvendte penger! Men den er manuell, opererer etter "starte påhengsmotor"-prinsippet... Funker kjempebra.
Jeg pleier lage salat for to dager i slengen. Agurken holder akkurat så lenge selv om den er oppskåret. Men tomater har jeg i om morgenen før jeg går, det samme med dressing og det proteinet jeg vil ha oppi.
Jeg har lest at tomater skal oppbevares i romtemperatur, og det har jeg gjort siden da. Det funker godt. Jeg synes de er bedre når de ikke er iskalde.
Og jeg har også sluttet med issalat etter at jeg begynte å lese dette forumet. Men kinakål er vel ok? Det pleier jeg ha som en avveksling en dag i uken. Jeg liker faktisk kinakål, selv om den har fått mye pepper (hm?) av folk som uttaler seg om salaten på norske spisesteder. Blant annet er den veldig god å spise som snacks, særlig den tykke hvite bladstilken. Saftig og frisk. Med dip blir den sikkert enda bedre, men det har jeg ikke prøvd ennå. Men jeg har brukt en del kinakål i middagsretter, f eks supper. Hvis man surrer den i litt smør med hakket løk og karry, sper med litt buljong eller kraft, og har i noen kyllingrester f eks...
Kjøleskapet mitt er 24 år gammelt og kaotisk inni... Grønnsaksskuffen gikk rett vest for mange år siden, så nå ligger alt der det til enhver tid er plass... Men jeg prøver å holde et visst system, f eks salatgrønnsakene mine på samme hylle. Det blir bare fullkomment kaos hvis mannen min legger dem inn, for han legger litt på den ene hyllen og litt på den andre, og så finner jeg det ikke igjen!
Jeg ønsker meg nytt kjøleskap til jul!!!!
|