Takk for opplysningen Litt av problemet som jeg ønsket og belyse i denne tråden er at det gjerne varierer fra leverandører og merke og opplysninger i oversikter over hvor mye karbohydrater det er i et produkt. Og siden jeg fant dette på http://www.helseshoppen.no/symptom_r...r.cfm?id=34000 at det er 20 gr. K pr. 100 gr, kan ikke annet enn undre seg over forskjellene... Oversikt lagt inn av Nille: Det ligger ganske høyt i karber ja. Total:350 Fat:2 18 6% Sat:0 0 0% Poly:0 0 0% Mono:0 0 0%Carbs:76 264 85% Fiber:10 0 0%Protein:7 28 9%Alcohol:0 0 0% Så her ser vi enda en versjon, at det er 76 K. pr 100 gr. ikke 72 som det stod på din pakke... Det blir 66 netto K. pr 100 gr. når man trekker fra fiberet ettersom denne oversikten ikke er norsk. I Norge skal fiberet allerede være trukket fra... Noen mener kanskje dette er flisespikkeri, men poenget mitt er at HVORFOR er det slike sprik? På mange ting, ikke bare ex. med bokhveten...? Foreløpig går jeg selvfølgelig ut fra den ligger rundt 70 i K. pr 100 gr. Så for meg er det uaktuelt og bruke den, men jeg bare undres her jeg sitter... Jaja, verden er jo ikke fulkommen så... Nei nå skal je ta meg litt mat, ble sulten av alt dette jeg... Go`middag folkens