Opprinnelig lagt inn av Iset
Det er det søtstoffet de bruker i endel sukkerfrie produkter, som Cavalier sjokolader og noen Atkinsprodukter. Mange får magesjau av de, jeg kan bare spise ca 50 gram av malitiolsøtet sjokolade, før jeg sitter på do hele kvelden med fødselssmerter. 
Men er ikke de fleste Atkinsproduktene søtet med splenda da?? Trodde det var derfor de kom nå til neste år, siden splenda nettopp er blitt godkjent i Norge. 
Det var en eller annen i det amerikanske forumet som fortalte årsaken til at Splenda ikke kan brukes som søtstoff alene i varer som sjokolade & sånn. Det ar en kjemisk årsak. Skal prøve å finne tilbake til det og kopiere det inn her. Svaret kom etter at jeg gledestrålende hadde funnet Atkins produkter "with Splenda" - og gledet med til å få dem. Så kom denne "iddioten" og fortalte at de måtte inneholde maltitol el. lign også. Jeg trodde IKKE på det, når jeg fikk produktet sto det "with Splenda" foran på pakka og på baksiden sto det også maltitol ....... sjiiiipt !!