|
Sv: Huff. Bilkjøp er pyton...
Vet ikke om de hadde funnet opp SUV i 1994? Men jeg har fått sansen for biler der en sitter høyt. Med tradisjonell stasjonsvogn er det et kjempelangt panser. Jeg føler at over 1 meter av panseret er ute i veien før jeg får sikt til begge sider. Hekker, ugress, gjerder og parkerte biler. Et sant mareritt. Denne bilen har panser som går skrått ned, ikke rett fram.Og en sitter kansje 30 cm høyere enn i en vanlig bil.
Det er så vanskelig å finne en bil som både er liten og billig i daglig drift, og stor nok for ferie. I år tar jeg og et barn fly til sørlandet, for den bilen vi har nå har ikke plass til to voksne, to barn og bagasje.
Om noen år tenker vi å kjøpe campingvogn, og da må vi ha krok og stor nok motor. Huff, det er ikke så miljøvennlig å ha en bil til daglig bruk og en bil til ferie heller. Det er ganske miljøvennlig å ha bil lenge tror jeg, vi bytter ikke annet hvert år.
Det ender opp med en bil uansett, for den vi kjører i dag er over 20 år og utslitt, gjennomrusten, upraktisk og for liten.
|