Vis enkelt innlegg
Gammel 02-12-04, 23:21   #12
Fedonisten
Supermoderator

Fedonisten sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 54
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nille

Det som er spesielt med Atkins er at maten vi spiser og måten vi gjør det på er strekt vanndrivende på induksjon og vedvarende. Vi skylle ut en del vikige vitaminer/mineraler gjennom ketosen og alt vannet vi drikker - og det er derfor vi før ta noen tilskudd, som bl.a kalsium. Tror ikke arktikkelforfatteren har hatt Atkins i tankene. Jeg har tatt Kaleroid p.g.a. vanndrivdende og tar blodprøver hver 6 mnd for å sjekke bl.a kalium nivået i blodet. Etter atkins sank nivået igjen under normalen og legen sa jeg når burde ta 2 x 750 mg. Altså 1 pille i tillegg til den jeg tok fra før. Dette stemmer med Atkins Support anbefaling under indukson og vedvarende. På vedlikehold og når man IKKE er i ketose mister man mindre vann og behøver ikke tilskudd.

Det er riktig at det er farlig å ta for mye kalium - og det er helt riktig å være på vakt. Hadde jeg ikke sett på blodprøvene at jeg trenger det og hadde ikke Atkins anbefalt det tror jeg ikke jeg hadde tatt det.

Mulig jeg misforstår det du sier Nille - men for meg ser det ut som du her snakker om kalium og kalsium om hverandre..... Kan fort bli forvirra da......

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat