Vis enkelt innlegg
Gammel 03-12-04, 10:27   #22
Begod
Seniormedlem

Begod sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 56
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Litt om vitaminer

Unngå syntetisk fremstilte vitaminer ,selges i daglivareforettninger , billig, men ikke vært pengene.

I følge Eat så kan man 10 dobble dags inntaket av de fettløselige vitaminene i forhold til norske anbefalinger uten å ta skade av det. ( nå er det noen år siden jeg gikk på kurs hos Eat , så det er ikke sikkert de fortsatt står ved denne påstanden).

De vannløselige kan man 100 dobble. Noen mye mer .

Husker ikke nøyaktig , men jeg tror en dag med soling kunne gi 1200 ganger mer d- vitamin en anbefalt dagsdose.

Visste dere at solkrem stenger ute de fleste gode ting sola gir oss, Soler meg (Nesten) aldri med solkrem. Det er mye bedre å heller passe på tiden man er ute i solen.

Sist redigert av Begod : 03-12-04 kl 12:19.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat