Vis enkelt innlegg
Gammel 02-07-07, 10:33   #38
Lindabtn
Seniormedlem

Lindabtn sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 39
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Hvilken er din beste ketogene middagsoppskrift?

jeg har oppskrift på verdens beste hjemmelaget pizza, helst lørdagsmiddag kanskje eller en dagen derpå søndagsmiddag, selv om jeg lager den ofte midt i uka også

Bruk bakemixen til ketolyse (bruker ikke soyamixen for den synes jeg luktet så tran, da smaker den sikkert det oxo,om noen vet vil jeg gjerne vite for jeg tørr ikke bruke den) jeg tar litt revet ost i deigen og litt ekstra oregano og litt pepper. Men smør den tynt utover for den svulmer veldig.
Fyllet er det beste synes jeg:
1 pk karbonadedeig
1 rødløk
1\2 glass med tomatpure
1 hønsebuljongterning
masse oregano
cayenepepper så den blir sterk og god
Det er ikke så veldig avansert, men det er ikke så mye som skal til for at det blir skikkeli godt

Så er det oxo godt om du sjærer opp tomatskiver og løkringer og legger på før du legger på osten, masse ost på toppen
Jeg liker veldig godt stekt pizza da, for da blir osten sprø og god.

Men dette er i vert fall min favoritt, til og med samboeren min synes det var greit med ketolysebunn (han var VELDIG skeptisk) selv om den er litt tørr.
Vil gjerne ha tips om hvordan man kan få den til å bli litt saftigere for det har ikke jeg funnet ut av enda.

Men en rar ting: Pizzaen er mye bedre når den er kald, da er faktisk ikke bunnen så tørr lenger, så den er veldig grei å ha med på jobb

Håper det smaker

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat