Vis enkelt innlegg
Gammel 04-12-04, 10:52   #1
Ulex
Medlem

Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Aust-Agder
Alder: 58
Ulex begynner å bli godt kjentUlex begynner å bli godt kjentUlex begynner å bli godt kjentUlex begynner å bli godt kjentUlex begynner å bli godt kjentUlex begynner å bli godt kjent
Unhappy

Hvordan frelse sin mor?

Har noen av dere forsøkt - og lykkes! - med å overtale deres respektive mødre til å legge om til et lavkarbo kosthold? I så fall hadde det vært helt topp å lese om hvordan dere greide det. Min stakkars 100-kilos mamma har vært helt immun mot alle tips og hint gjennom snart fem år. I løpet av de samme fem årene har helsen hennes gradvis blitt dårligere, hun er blitt uføretrygdet og går på flere medisiner som hun kanskje kunne trappet ned på om hun la om kostholdet...

Hver gang jeg prøver å bringe opp temaene kosthold og fysisk aktivitet, snakker hun det bort med å fortelle om et eller annet vidunderopplegg hun har lest om i Hjemmet eller Allers som hun skal prøve. Og her hører hun sikkert på stemmen min hvor oppgitt jeg blir. Omtrent som T5PC, hvis det høres for godt ut til å være sant, så er det antagelig det, ikke sant? Eplesidereddikk og CLA er sikkert fint, diverse andre urtebaserte greier skader forhåpentligvis ikke de heller - men det hjelper søren så lite hvis man fortsetter å gumle kneipp og smågodt!

Kort sagt, jeg er bekymret og rådvill. Folk må selvfølgelig få lov å gjøre sine egne valg, men det er vondt å se sine nærmeste formelig spise seg inn i elendigheten.

Hjelp...?

Ulex

Ulex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Protein Power lifeplan Svar med sitat