Vis enkelt innlegg
Gammel 04-12-04, 19:08   #2
smosje
Seniormedlem

smosje sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 45
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Vel - - har slitt litt med vondt i ryggen i endel år. Jeg spilte tverrfløyte i 10 år, i vokseperioden. Stillingen man spiller i (hvis ikke mor passer på hvert sekund så man ikke begynner å henge med fløyta.....) gjør at ryggen kan vokse litt skevt. Så det gjorde den... Etter det har jeg jobbet på sykehjem og nå de siste 4 årene som servitør. Ikke akkurat bra for ryggen... I tillegg 5 års studier i tillegg har gjort sitt for rygg/nakke/skulder problemer pga stress, leseholdning og pc-bruk.........

Sorry Moffe, men det er bare en ting som egentlig hjelper: Trene ryggen og skuldrene (og magemusklene). Ryggøvelser hjemme eller på helsestudio, samt strekke ut i mellom økter på skolen, sørge for å TENKE på hvordan du sitter og jobber (antakelig kan du senke skuldrene endel cm hver gang du kommer på det!), huske å ta pauser fra pc'en..... Det er slike råd jeg kan gi... men å bygge opp ryggmuskelaturen er vel alfa omega.....

Sånn bortsett fra det så håper jeg at fysioterapauten kan hjelpe deg litt med plager som allerede har kommet. Eller en kiropraktor. Forresten et varmt bad med en god olje kan være lindrene og hjelpe kroppen og muskelaturen til å slappe av.
Noe av det viktigste er vel også å stresse ned - hvis plagene kommer av stress og ikke av at du konstant løfter tunge ting e.l. Stress gjør seg mer enn noe annet utslag på nakke/skuldre. Så ta deg en fridag!!!!
(etter eksamen!!! )

God bedring!!!