Ikke insulinresistent, er da lavkarbo bra?
Hjelp...!
Jeg sitter her med bok, tabletter og bakemix, klar som et egg for å starte på ny frisk med ketosekuren. Jeg hadde en gedigen sprekk (en ukes, faktisk), men har nå tenkt å ta gå helhjertet inn for kuren. Nå har jeg liksom spist de jordbærene som jeg hadde så lyst på, og magen er enda større enn før, så nå er det bare å sette igang med å få vekk fettet.
Men, jeg fikk tilbake resultatet på blodprøvene mine, og jeg er IKKE insulinresistent! Hmmmm, er det da bra med lavkarbo eller er ikke lavkarbo "it" når det gjelder vektreduksjon?! Noen som vet??
Jeg hadde en C-peptitverdi på ca 0,58 nmol/l (ref-verdi er 0,22-1,4 nmol/l)
Ideelt: 0,3-0,4 (hos friske, ikke insulinresistente, slanke personer)
Sannsynlig insulinresistens: verdier >; 0,7
Betydelig insulinresistens:>; 1,0
Så det skulle visstnok tilsi at jeg IKKE har insulinresistens. Merkelig egentlig, jeg har utpreget eplefasong, alt fettet er samlet rundt mage og hofter. Magen står ut som en ballong, og det siste året har jeg sett konstant gravid ut i 6-7 mnd. Det er litt ille, tatt i betraktning til at jeg faktisk gikk gravid i 9 mnd forut for det siste året, så nå er jeg LEI av å se gravid ut. *sukk*
Håper noen har mulighet til å gi meg noen gode råd....! Er takknemlig for all hjelp!!