Vis enkelt innlegg
Gammel 10-07-07, 10:59   #17
Torkil
Seniormedlem

Torkil sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 67
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Ufrivillig ketolyse og ketosepause...

Hei
Uten veldig mange opplysninger tror jeg du har hatt et tilfelle med BPPV
Benign Paroxysmal Posisjonell Vertigo.
Det kommer som lyn fra en klar himmel og skyldes et krystall løsner i det indre øre (balanseorganet) Jeg opplevde det selv i en seng på et hotell på Cuba for noen år siden. En morgen snudde jeg meg litt brått i sengen og i samme øyeblikk snurret verden rundt og jeg blev kvalm og kastet opp. Hjerneblødning ?
Ved BPPV er man uten symptomer når man er helt i ro, men den minste bevegelse medfører voldsom svimmelhet. Mange blir innlagt med mistanke om hjerneblødning. Ved hjerneblødning er symptomene konstante.

Jeg kjente litt til denne sykdom og viste jeg hadde lest noe om behandlingen (som er ekstremt enkel og effektiv) i Uposten.
Ut på formiddagen karret jeg meg ned i resepsjonen og kom på internett og fant frem til følgende artikkel:
http://www.uib.no/isf/utposten/1999nr4/utp99410.htm
Jeg instruerte min kjæreste i å gjennomføre behandlingen og blev momentant 95% frisk.
Jeg har siden benyttet denne behandling på mine pasienter med meget godt resultat. Det er en av de få behandlinger som får en til å føle seg som Lege med stort L, inn kommer en forferdelig syk pasient og ut går en glad og fornøyd pasient.

Men som sagt, kanskje det ikke var BPPV du hadde.??? Mange får diagnosen "virus på balansenerven" av leger som ikke kjenner til BPPV

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat