Vis enkelt innlegg
Gammel 11-07-07, 17:50   #12
tech
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 35
Innlegg: 262
tech er ny på veien

Sv: Jeg klarer ikke slutte med Pepsi Max!

Opprinnelig lagt inn av Dadda, her.

Hjelp- jJeg klare meg heller ikke uten Pepsi max !!??!! Hvorfor er sucralose (Cola Light) bedre enn aspartam (Pepsi Max) med tanke på vekten ?

Aspartam har tendens til å stagnere vekten, synke blodsukkeret og lignende som fører til en sultfølelse. Sukralose kan også stagnere vekten, men såvidt jeg har fått med meg av erfaringer så er det svært få som reagerer slik på moderat bruk av sukralose!
Utenfor det er det også påvist mye mindre helserisikoer ved forskning på sukralose, det har dog blitt påvist noe men bare ved ekstreme mengder som det er omtrent umulig å få i seg.. Pga. dette er jeg ikke redd for å bruke det i moderasjon, men husk at selv om det ikke er sukker så kan det fortsatt utløse sukker/karbohydratsug (nettopp dette er grunnen til at jeg velger å moderere bruken av det selv).

Akkurat hvorfor det er slik, kan jeg ikke svare på, det er bare forskjellig stoffer med forskjellige virkninger.

__________________
Startet (06.01.2007): 119,1 kg
Nå: 89,3 kg
Mål: 80 kg
tech er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins induksjon (litt tilpasset en sjelden gang i blant) Svar med sitat