Vis enkelt innlegg
Gammel 11-07-07, 17:50   #11
Dadda
Medlem

Dadda sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Oslo
Dadda har en fantastisk aura rundt segDadda har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Må jeg ta kosttilskudd?

Jeg har stor tro på å ta kosttilskudd, selv om jeg er enig i at det ville vært best om vi kunne få det inn via maten!! Helt enig i at dagens kost ikke inneholder det det gjorde før og hvorfor. Er imidlertid ikke enig i at økologisk varer inneholder så mye mer enn andre. Jeg har uten hell prøvd å finne forskning som kan dokumentere det. Noen få studier viser til at det kan forekomme høyere innhold av C vitaminer i økologisk dyrkede matvarer, men det er kun antydninger - ikke sikre bevis.
Jeg har valgt å ta kosttilskudd siden jeg ikke klarer å spise alt det som må til i løpet av en dag for å dekke kroppens behov. Spesielt også fordi jeg nå ,i en alder av 45 år, er i en fase hvor kroppen virkelig eldes enten jeg vil eller ei (huff!). Gal/utilstrekkelig ernæring er dokumentert å påskynde aldringsprosessen på flere måter enn bare rynker...som f.eks også kan medføre synsproblemer. Selv får jeg mine kosttilskudd i posten hver måned for at jeg ikke skal glemme de bort. Kjempefin ordning for meg ) legger ved linken til stedet jeg handler mine - i tilfelle det er flere som vil gjøre som meg )

http://ingabritt.mypharmanex.com

Andre mål: -25cm rundt mage 30 minutters aktivitet hver dag -1,5cm nå
Dadda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, Aktivitet, Gabriel method Svar med sitat