Vis enkelt innlegg
Gammel 11-07-07, 19:58   #14
Thorwald
Medlem

Thorwald sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Alder: 55
Thorwald er en juvelThorwald er en juvelThorwald er en juvel

Sv: Jeg klarer ikke slutte med Pepsi Max!

Opprinnelig lagt inn av Dadda, her.

Takk tech og Bee !! Liker det ikke men det ser ut til at jeg må kutte ut (ned?) Pepsi Max'en....vekten min stagnerer helt klart ...ikke sulten men har et søtsug til tusen. Kunne glatt byttet ut alle dagens karbohydrater med Atkins sjokolade )

Jeg har lest tråden (mens jeg har maulet fra et fenalår) og har tenkt at det er tankemønsteret som er det største problemet for mange. Nå snakker jeg generelt altså. Så jeg sikter ikke til noe spesielt. Men det er nå en gang min mening at det kan være lønnsomt å endre tankemønster. Et klart eksempel er at kos er knyttet opp mot mat eller drikke. Kos kan jo være så mye mer enn det. I tillegg til det opplagte kan jo kos være å gå seg en tur. Eller å ta et karbad med badeskum inkludert div. deilige dufter. For meg er det kos å ta en fisketur. Eller å ta badstu. Kanskje en skitur. Men viktigst av alt. Jeg koser meg med å gå ned i vekt. For det er nemlig det jeg unner meg. Mest av alt.

Slik jeg beskriver det virker det jo så enkelt. Selv om jeg vet at det ikke alltid er det. Man må hver dag foreta valg. Noen er enkle (skal jeg kvitte meg med min avhengighet og drikke vann helt til jeg blir deilig og slank) Mens andre valg er vanskeligere (skal jeg spise ost, eller skinke. Hmm. Kanskje begge deler?).

Uansett. For å sette det på spissen: Er pepsiforbruket ditt viktigere enn å gjennomføre en livsstilsendring som gjør deg slankere, sunnere, mer selvsikker og dermed vakrere? I så tilfelle synes jeg du skal fortsette med pepsien (legg forøvrig merke til at jeg bruker små bokstaver, og det er ikke helt tilfeldig). Jeg synes nemlig IKKE du skal inngå noen kompromiss med deg selv. Jeg synes rett og slett du skal ta ansvar over ditt eget liv. For jeg vil se deg blomstre!!! (faktisk ikke kødd, for selv om jeg ikke aner hvem du er eller hvordan du ser ut. Så er det et faktum at jeg elsker enhver kvinne som stråler omkapp med seg selv! Og slike damer er det for få av på denne planeten. Så se på dette innlegget som jødsel til din og alle kvinners suverenitet. Og la deg ikke lede inn i fristelsen til å blomstre av fordi du står i skyggen av en annen kvinne i blomst, men flytt deg ut i solen og gjør ditt speilbilde større enn deg selv.)

Jada, dette tok litt av. Men det var godt ment, og er det til nytte for bare en eneste sjel her inne på forumet. Så var ikke min innsats forgjeves.

Thorwald er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal ernæring Svar med sitat