Vis enkelt innlegg
Gammel 13-07-07, 04:27   #8
tech
Medlem

Medlem siden: Jan 2007
Alder: 36
tech er ny på veien

Sv: SpØrsmÅl Og Lav- Og HØyglykemisk MÅltid

Opprinnelig lagt inn av donjuanwannabe, her.

Blir du ikke bare forvirret av å lese om enda en filosofi da? Vil anbefale deg å holde deg til Atkins og glem GI og tell heller karbohydrater.

Hehe, nja, jeg blir litt forvirret om Lindberg på enkelte områder, men nå har jeg ikke tenkt å bytte, bare integrere litt i mitt kosthold, det er veldig mye vitenskapelig kunnskap her som jeg fikk godt nytte av, og filosofien bekrefter på en måte Atkins (selv om han anbefaler moderat av fett så skriver han jo indirekte at med lavt av karbohydrater/lav GI så er høyfett greit).
Likte boken jeg, mye bra stoff i den som jeg føler jeg får nytte av som Atkinser (nå er det ikke alt for lenge til jeg skal begynne å tenke på vedlikehold), men ble nok ganske skuffet over hvor skeptisk han er til mettet fett

Jeg la merke til at han omtalte at magert kjøtt som best og begrunnet det med "mye fett kommer sjeldent naturlig i naturen" (tror det var med referanse til hvordan steinalderkost var), men hææ, trodde det var motsatt jeg..

tech er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins induksjon (litt tilpasset en sjelden gang i blant) Svar med sitat