Sv: Opdatering av akryl-neglpåsetting for en uke siden ...
Opprinnelig lagt inn av Sørlandet, her.
Hei igjen!
Det er klart at det kan være en kombinasjon av tynne negler, mensen og hormoner.
Men dette er ikke noen unnskyldning for at neglene ikke sitter ellers.
Det er klart at det skjer mange endringer i kroppen ved menstruasjon, i puberteten og i overgangsalderen. Men dersom men bruker de beste dagene og de beste produktene så skal de sitte på i flere uker. Men det er viktig med kommunikasjon mellom kunde og negledesigner. Dersom ingenting blir sagt, kan man heller ikke garantere et perfekt resultat.
Det er jo de med tynne sprø negler som trenger kunstige negler, ikke de med tykkere faste negler.
Dersom acryl ikke egnet seg på tynne negler burde jo dette opplyses om før behandling. Men vi har jo ikke en type salong til de med tynne negler og en annen til de med tykkere negler.
Lykke til neste gang, og husk å kommunisere med betjeningen i salongen. Det er heller ikke dumt å gå tilbake til salongen med en gang du merker at noe er feil, de vil heller høre om problemet fra deg enn at det skal komme ut et rykte om at de ikke gjør en god nok jobb.
Jeg personlig har alltid spurt mine kunder om når i månedens syklus de er både når det gjelder permanent og kunstige negler.
Sommer hilsen fra Sørlandet
PS: Kanskje du kan tipse salongen om at det kanskje hadde vært lurt å praktisere litt mer kommunikasjon mellom kunde og betjening? 
Hei igjen ja
Ja jeg skal tilbake ditt om en stund, og da skal jeg si i fra til dem hva som skjedde. De er så hyggelige så det blir ikke noe problem. Jeg hadde ikke mulighet til og gå tilbake når de løsnet ettersom jeg var bortreist på ferie. Jeg valgte og ta de av selv ettersom de var så løse at jeg ville i løpet av kort tid revet de av ved uhell og skadet neglene. Nå var heller ikke mitt utgangspunkt og klage over at de ramlet av, og det ser man av det jeg har skrevet hele veien. De gjorde god og nøye nok jobb, det er sikkert. Nå virker det som om det var faktorer utenfra som nok gjorde at jeg var ekstra uheldig. Jeg er helt enig med deg at kommunikasjon mellom kunde og salong er viktig ja, og denne salongen er seriøs når det gjelder det heldigvis. Så jeg skal ta rådet ditt og tipse dem, slik at de er klar over problematikken. Men i utgangspunktet, er ikke dette noe alle som driver med negldesign blir opplært i tro??
Du skriver:
<<Dersom acryl ikke egnet seg på tynne negler burde jo dette opplyses om før behandling. Men vi har jo ikke en type salong til de med tynne negler og en annen til de med tykkere negler. >>
Nei, det er vel sant ja Men jeg bare lurte på, er det ikke slik at salonger satser på forskjellige metoder? Noen bruker kun akryl, andre bruker gele på sine kunder? Hos de jeg har vært hos har det vært enten-eller. Ikke begge deler.
Det jeg ble fortalt i ettertid var at gele-negler brukes med størst vellykket resultat på de med tynne negler, for det satt bedre enn akryl.
Jeg aner ikke om det stemmer, men har jo selv fått påsatt gelenegler, uten og ha problem med at de løsnet. Men nå er jeg ikke i stand til og huske om jeg da hadde eller ikke hadde mensen... 
Uansett, gele eller akryl, dè e bærre lækkert !!