Vis enkelt innlegg
Gammel 17-07-07, 07:55   #1
tech
Medlem

Medlem siden: Jan 2007
Alder: 36
tech er ny på veien

Forstoppelse og magesmerter ...

Hei. Jeg har en liten hendelse her som jeg gjerne vil fortelle om.

Jeg er nok ikke vant til å spise veldig mye fiber. Vel, på søndag bakte jeg et brød, som inneholdte alt for mye fiber. Det endte med at jeg fikk i meg ca. 20-25g av fiber på noen minutter.
Noen minutter etter måltidet kjente jeg at jeg ble stappmett, deretter fikk jeg litt vondt i magen.

Vel, jeg la meg og bestemte meg for å fortsette å spise normalt neste dag. Jeg hadde altså fortsatt milde smerter. Spiste et par tynne skiver av superbrødet mitt (som kanskje er ca 8g fiber), og noen timer senere spiste jeg en stor kotelett.. Og deretter var jeg også så dum at jeg spiste en sukkerfri sjokolade (med sukkeralkoholer, heh) som jeg fant i Sverige...

Åh gud, litt senere begynte smertene virkelig å starte! Kjente jeg var forstoppet og at magen veerket. Jeg lå helst helt stille, jo mer jeg rørte på meg jo verre ble det!
Vel, etter endel timer med dette og at smertene var som verst, så kunne jeg ikke vente lenger, jeg dyttet innpå med noen piller mot forstoppelse (som tar 8-10 timer før de begynner å virke).

Deretter sov jeg ganske mye resten av dagen, det er det eneste som hjalp før pillene begynte å virke. Vel, omsider begynte de å virke og jeg ble myeee bedre, for en lettelse!

Vel, da til poenget mitt. Det virker fortsatt som at jeg er litt forstoppet og jeg kjenner magen verker mildt av og til. Noen andre som har opplevd lignende her, med en "overdose" av fiber?
Og har noen noe tips til hva jeg skal gjøre nå, jeg tenkte jeg skulle spise en kotelett og salat til frokost. Men er det kanskje best å starte med å gi magen noe lett, siden jeg fortsatt har litt problemer, eller har det ikke noe å si? :S

Dette ble langt, hehe.

tech er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins induksjon (litt tilpasset en sjelden gang i blant) Svar med sitat