Vis enkelt innlegg
Gammel 05-12-04, 22:46   #10
Zoë
Medlem

Zoë sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Alder: 54
Zoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt av

Takk Marianne og Lise for tanker rundt min problemstilling!

Det var veldig godt å lese at gutten din har det bra i barnehage, Lise. Min gutt er rolig, tenkende, betraktende, humoristisk og glad - men når vi er sammen med barselgruppen, forsvinner alt dette, og tilbake er står det en liten gutt som roper på mamma , og bare vil sitte på fanget. I gruppen er det nemlig en ordentlig tøffing av en barnehagegutt som koser seg med å dytte de andre over ende og ødelegge rolig lek....
Det er nok sånn at min bekymring for b.hage er farget av dette.
Skulle ønske det var sånn at jeg kunne vurdere b.hager og plukke ut den jeg liker. Men her er det 2/3 barnehagedekning, og en må ta til takke med den plassen vi evt. får.

Jeg er heller ikke for herding, Marianne. jeg synes slett ikke det bør være de overkjørende barna som skal være idealet.
Men det er klart at jeg vil at lillegutt skal ha det bra sammen med andre barn, og være i stand til å håndtere konflikter med litt tøffere barn.
Det som er det aller viktigste , er å akseptere han akkurat sånn som han er.
Litt vanskeligere kan det være å finne den riktige balansen mellom å gjøre akkurat det, og å hjelpe han til å strekke seg litt uten å pushe for mye.

Har nå lest artikkelen, og den var så bra!
Skal skrive den ut og henge den opp på oppslagstavla på jobben.
(Selv om den egentlig burde henge på oppslagstavla til Kristin Clemet! )

Zoë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat