Vis enkelt innlegg
Gammel 19-07-07, 13:02   #6
KrissiFontaine
Medlem

KrissiFontaine sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Alder: 59
KrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snill

Sv: Newbie

Opprinnelig lagt inn av vintage, her.

Hei Snupsipus,
som diabetiker vet jeg om hvilke farer som ligger i ketose eller syreforgiftning som vi kaller det. Til din informasjon er det flere i USA som har dødd i forbindelse med ketodietter. Kutter du ut karbo legger du en enorm belastning på nyrene gjennom økt proteininntak. Jeg begriper ikke at ingen av dere har forstått dette. Dersom dere skal trene på et høyt nivå, må kroppen tilføres karbohydrater. Vær klar over at energiomsetningen i kroppen skjer omtrent dobbelt så raskt med karbohydrater som ved protein og fett. (ADP(adenosindifosfat) konverteres til ATP(adenosintrifosfat/energibærer) dobbelt så hurtig med karbohydrater som med protein/fett). Vær også oppmerksom på at hjernen din går på karbo, ikke protein og fett. Hvilke skader du påfører hjernen ved å redusere på karbo vet jeg ikke, men dens primære brennstoff er altså glukose. Dine øyne mener man blir skadet av redusert glukosetilgang, dette bør du også tenke på når du kutter ut karbohydrater. Jeg tror dere forenkler situasjonen, kroppen er mere komplisert enn dere tror, og den er avhengig av karbohydrater. Hva som slår meg ved å lese disse sider er at alle dere som skal redusere på karboinntak er overvektige. Spis et balansert forhold av karbo(lange) og øk aktivitetsnivået. Kutt ut ketosedietter, dere forstår overhodet ikke hva dere driver med.

Snupsipus??
Men er ikke det problemet i vårt kosthold? Nettopp at vi spiser for mye karbohydrater som omgjøres altfor raskt til masse energi som vi er altfor lite aktive til å kunne nyttiggjøre?
Jeg tror ikke et karbonivå som gjør at man går inn i ketose i lengden er bra, og jeg har også hørt det du sier at hjernen må ha karbohydrater for å fungere optimalt. Men en kur over noen uker kan umulig skade? Og at man etterpå følger en vedlikeholdsdiett som har et balansert karbonivå. Jeg merker jo selv at mye inntak av karbohydrater og stivelse gjør noe negativt med kroppen min; jeg blir slapp og uggen, luft i magen, konstant sug etter mat og/eller søtstoff etc. Og da tenker jeg hovedsaklig på "lette" karbohydrater, ikke det som finnes i grønnsaker etc.

Jeg er nok mest av den oppfatningen av at et balansert kosthold, der man får i seg de gode råvarene, den gode sammensetningen av proteiner, karbohydrater og fett er det optimale - men samtidig er jeg også veldig utålmodig og vil gjerne raskt ned i vekt! Og da synes jeg Ketolysedietten er verd et forsøk. Men, det er klart. Hvis jeg skulle merke negative forandringer, ev at jeg blir syk av dette etc - så koster det mer enn det smaker.

Krissi

KrissiFontaine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat