Sv: Må jeg ta kosttilskudd?
Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.
Tror det er viktig å se det an... Føler man seg på topp, og alt er bra, så tror jeg ikke det har den helt store effekten med tilskudd.
Men i ketose eller ved mye fysisk aktivitet / temperaturer som medfører væsketap er mineraltilskudd veldig nyttig.
Akkurat nå tar jeg et tilskudd som heter "Gammel Reserve" fra Arcus, som hjelper mot halsvondt og gir bedre mental helse 
Først vil jeg bare si at dette var en bra tråd og jeg ble overrasket hvor mange som har forstått dette riktig, flott!
Jeg vil si at det er farlig å tro at bare fordi du føler deg bra, så behøver det ikke å bety at alt er i orden. Man kan gå med tilstander i mange år som en dag resulterer i akutte problemer av mange former. Kroppen er fantastisk og klarer seg relativt bra selv på dårlig diett, men i det lengre løp så vil man ta skade.
Alle bør ta kosttilskudd, aller viktigst er det for mennesker som begynner å komme i en alder hvor kroppen begynner å bli dårligere og reduserer naturlig produksjon av ting. Det er ikke lett å ha full kontroll over hva man trenger da det er mye forskning som sier det ene og det andre. Man må ta utgangspunktet i hvem kan kan stole på, og så prøve seg frem. Men som sagt, du vil kanskje ikke merke noen effekt før det har gått flere år. Du vil kanskje aldri vite om du lever 4 år ekstra bare pga. kosttilskuddet, eller om du er sprekere i eldre alder pga. det samme.
Kosttilskudd er dyrt. Idiotisk latterlig dyrt! Her får vi kjøpt 1,5 liter livsfarlig syre (brus) til 10,- mens ting som faktisk er godt for deg og som helt sikkert ikke koster mye å produsere skal koste det svarte ut av øyet.
I tillegg så er kosttilskudd i Norge så tappet på gode virkestoffer, fåes mye bedre produkter i USA. Her i Norge er alt reseptbelagt og ikke tilgjengelig i kosttilskudd.
Så for å svare utgangsspørsmålet: Man MÅ ikke ta kosttilskudd, på samme måte som man ikke MÅ leve sunt. Man MÅ ikke ha et godt liv og man MÅ ikke ha en god helse. Man MÅ ikke prestere bra i sengen, og man MÅ ikke prestere bra på treningen og jobb.
Det er jo fullstendig ditt valg hvordan vil leve livet, jeg har hvertfall valg å ta overdoser på overdoser av kosttilskudd. Hvis jeg dør, så vet dere kanskje årsaken.
Har vært syk i 4 uker så har ikke fått trent på lenge, og gikk en periode uten kosttilskudd pga. medisin, men nå har jeg kjørt full guffe med ekstra overdosering av kosttilskudd de siste 2 ukene og tror det har hatt litt effekt.
|