Vis enkelt innlegg
Gammel 20-07-07, 01:09   #9
Babalotta
Medlem

Babalotta sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Alder: 45
Babalotta har en fantastisk aura rundt segBabalotta har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Heeelt fersk jeg!

Opprinnelig lagt inn av Siss1, her.

Hei! Og velkommen hit.....
Så flott at du ikke har hatt "problemer" med din kropp i form av lav selvtillit f.eks (jeg forstår deg slik at du ikke har det..), men som du selv påpeker så er det jo langt fra bra for helsa med så mye overvekt. Vil tro du ser en del av det i din jobb...(antar at du er ambulansesjåfør).
Jeg syns det er flott at du tar tak i dette og velger å gjøre noe med det. Det bekymrer meg litt at du starter med å sette begrensninger for deg selv, og fokuserer på de problemer som eventuelt vil oppstå ved å følge denne dietten... Jeg kjenner flere ambulansesjåfører som ikke har noe problem med å holde en bestemt diett. Syns det er rart at det ikke finnes kjøleskap på stasjonen din...? Er det normalt? Da hadde jeg faktisk kjøpt et lite selv som kunne stå der....(Vet det koster litt, men en god investering hvis det hjelper deg!). Trening er jo også viktig så hvis du ikke trener til vanlig, så er det en god start. Hvis det er heeelt umulig for deg å følge ketolyse, så finns det andre gode alternativer. F.eks den gode, gammeldagse måten; innta mindre enn du forbrenner og mosjoner mer....Ønsker deg uansett lykke til, og er helt sikker på at du finner ut av det! Det krever litt tenkning og planlegging, men blir fort en vane! Masse lykke til!!

Takk for et langt svar!
Men jeg tror du har misforstått litt, Har både kjøleskap og fryseboks og velutstyrt kjøkken på stasjonen, så den delen er grei. Problemet er at jeg kjører (som du gjettet) ambulanse i distriktet, med opp mot 60 timers vakter (3 døgn, og ja, det er lovlig). Problemet opstår ikke med det samme jeg drar på jobb, men i det vi får et oppdrag eller tre på rappen, noe som kan innebære opp mot 30-35 timer i bilen. Så jeg vil ikke si jeg setter begrensninger for meg selv, jeg er forutseende nok til å innse at jeg vil, før eller siden, måtte spise mat jeg selv ikke verken har laget eller bestemt selv.

Men helt klart: jeg vil jo, så langt det går trakte etter å følge kuren til punkt og prikke.

Babalotta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat