Vis enkelt innlegg
Gammel 25-07-07, 10:42   #22
Sondre
Medlem
 
Sondre sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 43
Innlegg: 161
Sondre har en fantastisk aura rundt segSondre har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tror du det finnes engler?

Opprinnelig lagt inn av BiB, her.

Hei!

1. Man må være åpen for å kjenne kjærligheten for å kjenne den, enten den kommer fra mennesker eller "alt som er" (skaperkraftyen, Gud eller hva man velger å kalle det) via engler.
2. Kjærligheten lar seg ikke avbilde, men få benekter dens eksistens.
3. Mennesket levde i laaaang tid uten å forstå og ha formulert de fysiske lovene. Jeg tror det bare er et tidsspørsmål før vi etter hvert også klarer å formulere ting innenfor det uforklarlige og for mange vanskelige området "ikkeforklarlige fenomener".
4. Om jeg skal ha ugjenkallelige bevis for alt jeg forholder meg til vil jeg leve et begrenset liv. Jeg tror på å være åpen for det som ikke lar seg bevise også. Og hvor lenge skal man tro på noe før man kan slå seg til ro uten bevis? Ta feks min vektnedgang. Hvor mange tror du trodde jeg ville klare å gå ned i vekt da jeg startet, av de som har sett meg prøve i utallige år? Og hvor mange tror du tror på at jeg vil klare å komme ned i 70kg? Jeg er faktisk nødt til å tro på det selv, fordi språk skaper virkelighet, selv om det ikke på noen måte er bevist.

Så ja, jeg tror på engler, selv om jeg ikke har fysiske bevis for deres eksistens. Jeg har like vel erfart dem mange ganger. Og mange synes jeg har rare meninger og er spesiell, men jeg er fortsatt ikke definert som skrullete av de som tar seg tid til å bli kjent med meg.

Beste hilsen BiB

1. Jeg kjenner masse kjærlighet fra min kjære og mine venner og gir masse kjærlighet tilbake til dem omkring meg. Jeg elsker den vakre naturen og jorden som vi er heldige å få leve en liten stund på. Har så langt aldri følt, tenkt eller sett noe som skulle indikere at det ikke er naturlig.

2. De kjemiske prosessene i kroppen vår når vi er forelsket kan lett avbildes. Prosessene i hjernen er ikke direkte "oversettbare" til hva du virkelig tenker. Men kjærlighet, følelser, forelskelse, osv. er målbart og ekte. Kjærlighet er ekte!

3. Er fenomener vi pr. idag ikke forstår enda, spesielt med tanke på avansert fysikk og astronomi. Forskning på hjernen og forståelse av prosessene som foregår der har hatt bra fremgang og verktøyene for å gjøre mer høyoppløslige avbildninger blir bare bedre og bedre.

4. Grunnen til at du klarte å gå ned i vekt er fordi du hadde tro i deg selv! Jeg har aldri følt at jeg har levd et begrenset liv, jeg har aldri latt meg begrense av andres meninger eller synspunkter. Det gjorde ikke du heller da du klarte å bryte igjennom synspunktene til alle de rundt deg som aldri hadde trodd at du skulle klare det! Kjempebra, men det har desverre ingenting med engler, ånder eller overnaturlig å gjøre. Det var en naturlig prosess som gjorde at du la på deg, og en ganske så naturlig prosess som gjorde at du tok av deg igjen.

Språk skaper virkelighet, fordi språk fører til aksjon! Ingenting som er ubevist her BiB, bare at du har en sterk vilje til å nå dine mål. Fokuser videre på deg selv og ikke la deg være begrenset av noe som helst.


Min oppfatning er motsatt, hvis noen tror på engler så har man begrenset seg selv drastisk. Man har begrenset seg selv til å ikke lete etter naturlig og logiske forklaringer. Var det noe galt med hjernen min? Var det øynene mine som lurte meg? Var det virkelig det jeg følte, eller fikk jeg den følelsen fordi det var noe annet som hadde skjedd? ...

Religion går ut på å begrense sitt sinn til å tro blindt på de forklaringer som blir gitt. Religion er om å tro, uten bevis. Å tro på engler blir det samme.

Sondre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ray & Terry's Longevity Program - www.fantastic-voyage.net - Leve lenge: http://longevus.blogging.no Svar med sitat