Vis enkelt innlegg
Gammel 26-07-07, 18:20   #56
Sondre
Medlem
 
Sondre sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 43
Innlegg: 161
Sondre har en fantastisk aura rundt segSondre har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tror du det finnes engler?

Bare et lite tips, når man svarer på kommentarer til noen så ikke endre (annet enn å kutte bort) sitatet fra forrige person. Det blir mye vanskeligere å følge med i tråden og når noen svarer deg igjen så kommer ikke hele ditt sitat med i svaret.

Opprinnelig lagt inn av Hyper, her.

Og hvorfor tror du det er INTET, og ikke NOE??

Du skal få ha dine meninger, absolutt, men ikke rakk ned på andre som synes eller mener noe annet...

Vitenskapen har mange svar-ingen tvil om det, men jeg tror også det er ting der ute, som vitenskapen ikke kan bevise....

Og hvorfor tro og religion må henge sammen, forstår jeg ikke...
Det kommer jo helt an på hva man tror på!...



Spørsmålet om hvorfor det er noe fremfor intet kan ikke reverseres. Jeg kan fint påstå at det IKKE finnes en stor te-kanne som svever rundt i bane rundt jorden. Men jeg kan IKKE uten videre påstå at det finnes en te-kanne der ute.

Jeg kan fint påstå at det ikke finnes noen gud og det finnes ingen engler, uten å måtte fremstille bevis for min påstand.

Så la meg spørre deg igjen: Hva får deg til å tro at det er noe annet enn det vi har i oss selv?

Tro og religion går hånd i hanske. Religion er tro satt i system. Det kan kanskje virke rått at vi (som er skeptiske) tar alt under samme kam, men slik må det bare bli. Det er ikke noe poeng å diskutere nivåer av åndelighet og hva som er virkelig eller ikke av den åndelige verden.

Synes det er en flott tråd vi har laget og det er hyggelig å se at det er noen som deler mitt eget syn men også at vi har veldig varierte synspunkter her.

Med alle påstander om overnaturlige egenskaper hos mennesker (å se, prate med eller føle engler må vel sies å være en overnaturlig egenskap) så burde det være ganske lett å gjøre det eneste jeg krever for å bli mer åpen: vis dine krefter og tjen millioner av kroner. Det burde jo vært så utrolig enkelt, men det har aldri skjedd. Derfor blir jeg veldig skeptisk til mennesker som tror på slikt vås. For jeg kan si at dette er rent oppspinn og vås.

Hva ville man kalt "engler" hvis man opplevde en og hadde vokst opp i et mørkt rom og aldri lest bøker?

Sondre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ray & Terry's Longevity Program - www.fantastic-voyage.net - Leve lenge: http://longevus.blogging.no Svar med sitat