Sv: Tror du det finnes engler?
Opprinnelig lagt inn av Nille, her.
Thorwald & Sondre: Jeg skjønner at dere mener det mer sanselige mennesker tror/føler er helt feil. Altså riv ruskende galt. Og det har jeg full respekt for.
Jeg mener ikke dette. Alle mennesker sanser, og noen av disse menneskene klarer å forholde seg til sine sanser og følelser på en nokså rasjonell og logisk måte.Men ingen klarer dette 100% (tror jeg). Desto viktigere er det jo å være virkelighetsorientert. Slik at man ikke forsvinner inn i tåka.
Opprinnelig lagt inn av Nille, her.
Men mener dere at disse menneskene er dumme i tillegg ? Det virker slik - at dere mener at alle som mener og tror noe annet enn det dere gjør sjøl, er dumme/teite/mindre begava ? Dere skriver som om det er det dere mener, og det skuffer meg litt, for jeg ser dere begge som særdeles åpne og intelligente mennesker. Hvor er det blitt av respekten for andre menneskers rett til å tro og mene det de vil ?
Selve saken er jeg for lengst ferdig med å diskutere....
Dersom jeg har såret noen med mine uttalelser, så ber jeg ydmykt om unnskyldning for det. Det har nemlig aldri vært min mening. Tvert i mot. Mitt engasjement i denne tråden skyldes utelukkende at jeg ønsker godt for oss alle. Det gode ærlige liv uten gammeldagse tankesett som ikke holder vann.
Jeg tror ikke folk som tror på andre ting enn meg selv er dumme eller på andre måter er mindre verdt enn meg selv. Jeg forstår heller ikke hvordan noen kan tro at jeg mener noe slikt. Jeg har da aldri gitt uttrykk for dette. Og jeg er prinsippielt i mot å sammenligne mennesker på den måten. Slik jeg ser det er vi alle på denne planeten forskjellige, og det forholder og respekterer jeg meg til.
Dersom noen fremdeles mener at jeg har påstått suverenitet ber jeg vennligst om referanser til slike uttalelser, slik at jeg selv ser det bedre. For jeg er engasjert i å fremme mitt syn, ikke i å rakke ned på noen andre.

|