Vis enkelt innlegg
Gammel 15-03-04, 16:55   #3
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Hvis vårt helsevesen for engangs skyld kunne tenke at det er bedre å være "føre var enn etter snar" , så tror jeg at mange av de sykelig overvektige kunne unngått å komme i den situasjonen.

De burde ha fått faglig oppfølging lenge før de de ble så overvektige.
Med faglig oppfølging så mener jeg et induviduelt opplegg for å finne det kostholdet som passer den personen best. Det være seg Fedon, Atkins, steinalder, blodtypedietten eller lavkalori dietter.

For meg virket det som om disse personene rett og slett var sukkeravhengie.

Vårt helsevesen kan desverre nesten ingenting om ernæring.

Prøv å spørre en lege: Hva skal jeg spise for ikke å bli syk? / overvektig?

Hvem i vårt helsevesen kan noe om eller anerkjenner at det finnes noe som heter sukkeravhengihet?

Legger ved en link som omhandler sukkeravhengihet ,men dette er vel gammmelt nytt for alle karbojunkies.

http://www.iform.no/phpbb2/viewtopic.php?t=4719



Blir så eitrende forbannet på vårt helsevesen som sier at du må være fryktelig syk/ overvektig for å få behandling.

Og de har ikke har den ringeste formening om hvordan vi bør leve for å ikke bli syke/ overvektige.



Så et råd : unngå all medisin så lenge du kan, prøv først med å kontrolere kostholdet og ta de tilskuddene man trenger, evnt i terapautiske doser.

Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat