Sv: De nye reglene for øvelseskjøring er...?
Opprinnelig lagt inn av Elanessë, her.
Så jeg startet på grunnkurset jeg ja, selv med ingen planer om å ta lappen i nærmeste framtid. Men skulle vise seg at jeg tok feil der gitt Er jo snart ferdig plutselig!
Hey, så bra! 
For meg så er dette et økonomisk spørsmål i aller høyeste grad.. i forhold til når jeg tar lappen. Så hvor lang tid jeg kan bruke på det, avhenger jo av økonomien.
"Før i tida" så snakket folk om at det kostet rundt 10000 å ta lappen, men man kunne få det noen tusener ned om man var flink til å kjøre i utgangspunktet. Nå snakker folk om rundt 20000? Hvor mye, (sånn ca. omtrentlig ) kommer du til å ha brukt når du er ferdig?
Jeg har en haug med øvelseskjøringstimer bak meg, (fra før de nye reglene kom i 2005), og hadde en kjøretime for ca. 3 år siden, da jeg bodde et annet sted. Fikk beskjed om at jeg var veldig dyktig på det å kjøre bilen, men at "skilting har du ikke særlig peil på" 
Det jeg vil frem til, er.. er det fremdeles slik at om du har øvelseskjørt mye, og er god på det - at det vil lønne seg økonomisk? Eller må man igjennom utallige obligatoriske timer, som ingen ende vil ta..? Nå har jeg sendt en mail til en kjøreskole her i nærheten, men er jo litt greit å høre med folk som nettopp holder på med det. 
|