Vis enkelt innlegg
Gammel 30-07-07, 02:03   #8
Siss1
Medlem

Medlem siden: Jun 2007
Alder: 53
Siss1 er ny på veien

Sv: Hjelp, jeg er ny!

Hei og velkommen! Jeg skjønner at dette kan virke noe forvirrende og vanskelig. Men min anbefaling til deg som "bare" har 20 kilo å gå ned (jeg hadde 16 når jeg starta) er å gjøre det så enkelt som mulig. Jeg har 1 bok og det er Atkins (en grønn pocketutgave til 99 kr.) Og jeg tar ingen ketolysetabletter eller andre greier. Den er veldig lettlest, jeg leste den i løpet av en dag og skjønte fort hva jeg måtte gjøre og hva jeg kunne spise. Så finner man ut en del ting av seg selv underveis.
Jeg spiser alt av kjøtt, fisk, skalldyr og fjærkre. Det meste av grønnsaker, smør, oljer. Jeg teller ikke kalorier eller veier maten, jeg spiser når jeg er sulten og spiser til jeg er mett. MEN jeg teller karbohydrater! Holder meg under 20 gram om dagen, og gikk ned mine 16 kilo på tilsammen 16 uker.

Et eksempel; til frokost spiser jeg et eller to bløtkokte egg og en halv pakke filetbacon. Til lunsj blir det ofte kylling salat bestående av kyllingkjøtt, en god neve ferdigsalat, soltørka tomater, fetaost, agurk og litt rapsolje. Til middag har jeg det samme som resten av familien, men kutter ut potetene, pastaen og risen. Det kan være kjøtt, fisk, fugl med grønnsaker og litt saus. Til kvelds lager jeg meg av og til egg og bacon, salat i forskjellige varianter eller ingenting hvis jeg ikke orker! Prøver å drikke en del vann, men drikker alltid et glass pepsi max e.l på kvelden.
Jeg spiser det jeg vil, men er nøye på å telle karbohydrater og går aldri over 20. Eller GJORDE er vel riktigere å si. Nå om dagen er jeg ikke så nøye, men holder meg som regel unna karbs pga jeg tror ikke det er sunt, og jeg holder vekta mi. Jeg trener mye i tillegg nå da, men gjorde ikke det før......Gikk ned uten å trene.....

Uff, dette ble litt langt, men du må ha lykke til! Jeg er sikker på du klarer 20 kilo til jul! God sommer!!!

Siss1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(max 20 g) Svar med sitat