Sv: Dag 10, ikke ned ett gram
Opprinnelig lagt inn av KrissiFontaine, her.
Da er det kanskje mer fløten enn smøret? Jeg bruker en del fett, men varierer mellom oljer (kokos, udos og har bestilt MCT), mandler OG meierismør. Så er det vel en del fett i ost og rømme etc...
Men på en gjennomsnittsdag tror jeg ikke jeg får nok i meg, egentlig. Ser fram til å få MCT olje slik at jeg kan lage smoothies med denne i - og sånn få i meg mer.
Jeg merket lite svimmelhet i starten, det var etter den andre uka i ketose at "det slo til". Får håpe at det roer seg etter hvert.
Krissi
Å ja! Både fløte, ost og rømme er høyere på karber enn smør (som vel er blotta), jeg vet ikke helt hva det er, men jeg har selv noe som kan minne om laktoseintoleranse, rømme og ost går forsåvidt greit, men fløte kan jeg ikke bruke mye av. Smør har jeg aldri hørt at noen har reagert på, tvert i mot så blir man oppfordret til å bruke det. Det er også billigere en de fleste oljer
Men om dere synes det høres kjedelig ut å kutte ut eller ned meieriprodukter, så husk på at for de fleste er dette snakk om i vektnedgangsfasen, det er for mange uproblematisk å gjeninnføre det når man er ferdigslanka
Kokosolje er kjempebra! Er det cocosa du bruker? Du kan også ta det som kosttilskudd, jeg tar to små ss og svelger ned vitaminene mine om morgenen. Det metter faktisk litt også. Jeg våkner ofte og er bråsulten en kort tid, selv om jeg ikke har lyst på mat før etter at det har gått minst en time etter at jeg har stått opp. Et par ss med cocosa senker sultfølelsen en smule til jeg orker å spise. For man skal jo helst spise når man er sulten!!
Og til deg Sally; jeg tror man må venne seg til like mye tanken som smaken av fett. Om dy begynner litt forsiktig å spise fettranden, og f.eks lager noen smørsauser og tar det forsiktig, så vil du venne deg til og sikkert også etterhvert like fettsmaken.
Vi er så indoktrinert at fett er farlig, at jeg tror det faktisk er med på å farge smakspreferansene våre!
Fortsatt lykke til, hold oss oppdatert

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|