Vis enkelt innlegg
Gammel 31-07-07, 11:28   #157
Sondre
Medlem

Sondre sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 44
Sondre har en fantastisk aura rundt segSondre har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tror du det finnes engler?

(Som sagt så er jeg snart på reisefot men kunne ikke unnlate å legge inn en kommentar til)

Først vil jeg si det er litt trist at ingen engang prøver å svare fornuftig på mine spørsmål og påstander. Dere angriper bare de setningene hvor jeg prøver å bruke litt sarkasme/humor (indikert med f.eks. og ).

Det er ingen vits å spørre meg hvem jeg regner med jeg kanskje vil treffe i helvete, fordi jeg tror da selvsagt ikke på noe helvete. Da er det heller ikke noe vits å spinne videre på en slik tanke, annet enn at det skulle være litt morsomt.

Jeg har vært kristen i store deler av livet mitt og har nok lest bibelen mer enn en gang. Har også lest en god del om det åndlige og sett en god del TV programmet på emnet. For det går veldig mye av det for å si det slik...

Hvordan kan man påstå at 0% av alle de påståtte menneskene som virkelig har overnaturlige krefter IKKE er interessert i å tjene noen penger? Jeg mener å kunne påstå at teletjenester, TV-"prester", m.m. viser at det er mer enn nok lyst på penger her i verden.

Se her for hva jeg mener, dette er lettjente penger for en person som har overnaturlige krefter. Ikke en eneste person har kommet i nærheten av å kunne motta pengene. Jeg er interessert i å høre noen rasjonelle og fornuftige bortforklaringer på dette annet enn at de ikke er interessert i penger:

http://www.randi.org/

Til vår supermoderrator: Det at Einstein trodde på gud er en vandre historie på samme måte som at Darwin ble kristen på dødssenga og trakk tilbake alt han mente om evolusjon. Propeganda fra den ene til den andre enden.

Nå er ikke wikipedia den mest sikre kilden, men Einstein har skrevet: "My position concerning God is that of an agnostic. I am convinced that a vivid consciousness of the primary importance of moral principles for the betterment and ennoblement of life does not need the idea of a law-giver, especially a law-giver who works on the basis of reward and punishment."

Annet svar han skal ha skrevet: "It was, of course, a lie what you read about my religious convictions, a lie which is being systematically repeated. I do not believe in a personal God and I have never denied this but have expressed it clearly. If something is in me which can be called religious then it is the unbounded admiration for the structure of the world so far as our science can reveal it."

Når det gjelder forståelse av den åndelige verden så er det ikke noe som er lett å begripe. Hvem skal man tro på og hva kan man stole på. Kristne mener at alle ånder som ikke er av gud er djevelens kraft. Bibelen sier at vi ikke skal tilbe engler.

Svein Magne Pedersen (fra hjembygda mi) mener nå hvertfall at Märtha søker demoniske krefter:

http://www.fvn.no/nyheter/kristiansa...icle498824.ece

Sondre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ray & Terry's Longevity Program - www.fantastic-voyage.net - Leve lenge: http://longevus.blogging.no Svar med sitat